Εδώ το πόρισμα μιλάει για τα λεφτά που έχασε το Δημόσιο από την siemens. Στο σημείο 1, αναφέρει σαν μίζα το 10% επί όλων των συμβάσεων. Σύμφωνα με το Τ. Τέλλογλου, 10% ήταν η μίζα στις τηλεπικοινωνίες μόνο, γιατί μόνο εκεί είναι γνωστό το ποσοστό της μίζας. Για τις άλλες δραστηριότητες δεν γνωρίζουμε το ύψος. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του η Siemens, δεν είχε μαύρα ταμεία για τις άλλες δραστηριότητες. Η παρατήρηση αυτή του πορίσματος έχει αξία γιατί δείχνει ότι η εξεταστική επιτροπή μετά από 1,5 περίπου χρόνο δεν έχει καταλάβει ακόμη πως λειτουργούσαν τα μαύρα ταμεία.
Ακολουθεί το κείμενο του Πορίσματος.
"Στις 07.09.2010 ασκήθηκε ποινική δίωξη in rem από την Εισαγγελία Εφετών για τη συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης (με σκοπό τη διάπραξη απάτης κατ’ εξακολούθηση, κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια με την επιβαρυντική περίπτωση του άρθρου 1 παρ. 1 Ν. 1608/1950, νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα και ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας κατ’ εξακολούθηση) εις βάρος στελεχών της Siemens.
Ακολουθεί το κείμενο του Πορίσματος.
"Στις 07.09.2010 ασκήθηκε ποινική δίωξη in rem από την Εισαγγελία Εφετών για τη συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης (με σκοπό τη διάπραξη απάτης κατ’ εξακολούθηση, κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια με την επιβαρυντική περίπτωση του άρθρου 1 παρ. 1 Ν. 1608/1950, νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα και ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας κατ’ εξακολούθηση) εις βάρος στελεχών της Siemens.
Από την πιο πάνω εγκληματική δραστηριότητα των στελεχών της Siemens, το Ελληνικό Δημόσιο, τα Νομικά Πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα και οι Οργανισμοί του φέρεται ότι υπέστησαν μια πρωτοφανή ζημία, ο υπολογισμός της οποίας πρέπει να γίνει από τα αρμόδια όργανα της πολιτείας. Η Εξεταστική Επιτροπή προσδιόρισε κατά προσέγγιση τη ζημιά στα 2 δισ. €, ποσό που αναλογεί στον τζίρο της SIEMENS AE (βλ. σχετ.1 την υπ’αριθμ. 224/28-09-2010 πορισματική αναφορά).
Για να εκτιμηθεί το ύψος της ζημιάς που προκάλεσε στο Ελληνικό Δημόσιο και στους Δημόσιους Οργανισμούς η λειτουργία των «μαύρων ταμείων» από την SIEMENS AG πρέπει να ληφθούν υπ΄ όψη οι εξής παράμετροι:
1. Η εκτιμώμενη ζημία (αντίστοιχη αύξηση των εσόδων της SIEMENS) σε ποσοστό 10% επί του τζίρου της για κάθε σύμβαση στην Ελλάδα αναδεικνύει εκτός των άλλων και την εξαγορά-χειραγώγηση της ανταγωνιστικότητας, την αθέμιτη άνοδο των τιμών (στην Ελλάδα) και την υποβάθμιση της ποιότητας των υλικών και των υπηρεσιών που προμήθευε.
2. Το ποσοστό της συνολικής ζημίας για κάθε σύμβαση και αντικείμενο δεν ήταν πάντα σταθερό αλλά κυμαινόταν ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά πάντα ανοδικά σε σχέση με τις τιμές της αγοράς τηλεπικοινωνιών οι οποίες έβαιναν μειούμενες στη διεθνή αγορά.
3. Για παράδειγμα στον ΟΤΕ:
i. η ζημία για την Προγραμματική Συμφωνία 8002 ήταν περίπου 40% επί του τζίρου χωρίς να λαμβάνεται υπόψη και η αντίστοιχη πτώση τιμών στη διεθνή αγορά
ii. η ζημία για την τεχνική υποστήριξη ήταν 35% για τα έτη 2003-2004 και 46% από το 2005-2010
iii. η ζημία για την πληρωμή από τη SIEMENS για μη εφαρμογή των ρητρών της Προγραμματική Συμφωνία ήταν 10% του τζίρου
4. Οίκοι αξιολόγησης συνέβαλαν με τους δήθεν κοστολογικούς ελέγχους στο να υλοποιείται η εκάστοτε ζημία σε βάρος του αγοραστή, με ισόποση περιουσιακή ωφέλεια της SIEMENS και δεν προστάτευσαν τα συμφέροντα του αγοραστή.
5. Με βάση τη σύμβαση συμβιβασμού που υπέγραψε ο κ. Μιχάλης Χριστοφοράκος στις 14.04.2010 με τη SIEMENS AG και τη SIEMENS Α.Ε. (Confidential) και τη ρήτρα εχεμύθειας που περιέχεται σε αυτή, ο κ. Μιχάλης Χριστοφοράκος υποχρεώνεται να μην δώσει καμία πληροφορία σε τρίτους για ό,τι αφορά την SIEMENS AG και τις άλλες εταιρείες του ομίλου. Σημειώνεται ότι όλα τα στελέχη της Siemens έχουν δεσμευθεί με ανάλογες συμφωνίες συμβιβασμού, για την τήρηση της εχεμύθειας (βλ. σχετ. 2, Συμφωνία συμβιβασμού κ. Μιχαήλ Χριστοφοράκου με Siemens AG, Siemens AE).
6. Για τον υπολογισμό της ζημιάς του Ελληνικού Δημοσίου ενδιαφέρουν παρουσιάζουν ορισμένα στοιχεία απο το Annual Report 2009 της SIEMENS AG. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο κεφάλαιο σχετικά με τις ανοικτές νομικές διαδικασίες της εταιρείας στις 15 Δεκεμβρίου του 2008 ανακοίνωσε ότι περατώθηκαν οι νομικές διαδικασίες εναντίον της στο Μόναχο της Γερμανίας και στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ. Οι κατηγορίες αναφέρονταν σε ισχυρισμούς για δωροληψία δημοσίων λειτουργών και αξιωματούχων.
Η SIEMENS AG συμφώνησε να πληρώσει χρηματική ποινή ύψους 395 εκατ. € για την αποτυχία του πρώην Διοικητικού Συμβουλίου της SIEMENS AG να εκπληρώσει τα εποπτικά του καθήκοντα. Η καταβολή της χρηματικής ποινής σηματοδότησε την ολοκλήρωση της δίωξης εναντίον της εταιρείας από την Εισαγγελία του Μονάχου. Οι έρευνες κατά των πρώην μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των υπαλλήλων της εταιρείας παρέμειναν ανεπηρέαστες από αυτήν την έκβαση.
Στην Ουάσιγκτον, η SIEMENS καταδικάστηκε από το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο για εσκεμμένη καταστρατήγηση, αδυναμία να διατηρήσει επαρκή εσωτερικό έλεγχο και αποτυχία να συμμορφωθεί με την αμερικανική νομοθεσία για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Σε σχετικές υποθέσεις τρεις θυγατρικές της εταιρείας (SIEMENS SA Argentina, SIEMENS Bangladesh Ltd. και SIEMENS SA Venezuela) καταδικάστηκαν για παρόμοιες πράξεις (“guilty to individual counts of conspiracy to violate the Foreign Corrupt Practices Act”). Η μητρική SIEMENS και οι θυγατρικές της εταιρείες συμφώνησαν να πληρώσουν τη χρηματική ποινή ύψους 450 εκατ. $ προκειμένου να επιλύσουν τις κατηγορίες που απαγγέλθηκαν από τη Δικαιοσύνη των ΗΠΑ. Την ίδια εποχή πλήρωσαν χρηματική ποινή 350 εκατ $ για να περατώσουν τις αστικές διαδικασίες που είχε δρομολογήσει η αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς γιά παραβιάσεις της νομοθεσίας περί καταπολέμησης της διαφθοράς. Η ποινή πληρώθηκε - χωρίς να αποδεχτεί η εταιρεία τις κατηγορίες - ως πρόστιμο για τα παράνομα κέρδη που εισέρρευσαν σε αυτήν από την παραβίαση των νόμων περί καταπολέμηση της διαφθοράς (βλ. σχετ. 3, SIEMENS Annual Report 2009 σελ. 179).
No comments:
Post a Comment